Home Office - jak pracovat z domova

Home Office - jak pracovat z domova

V těchto dnech, kdy to daná situace vyžaduje, pracuje z domova téměř každý, kdo může. Pro ty, kteří na práci na dálku nejsou zvyklí, může být obtížné najít správný rytmus a režim pro to, aby pracovali stejně efektivně, jako doposud z kanceláře. „Vzájemná důvěra, dobrá komunikace, klidné místo pro práci a fungující technologie – to jsou základní předpoklady pro to, abychom svou práci mohli kvalitně odvádět i na dálku“, říká Ladislav Kučera, ředitel personálně poradenské společnosti Hays. Následující tipy a doporučení vám pak mohou pomoci zorganizovat si pracovní den z domova tak, aby byl co nejvíce efektivní.

 

Pracovní prostředí
 

Pro práci budete potřebovat ideálně klidné a světlé místo se stabilním WiFi připojením. Kromě vhodného pracovního stolu a pohodlné židle se vám budou hodit sluchátka pro vedení konferenčních hovorů. Je dobré sedět tak, abyste měli výhled z okna – to vám může pomoci podle potřeby odreagovat a zklidnit vaši mysl. Je důležité najít perfektní místo, abyste se cítili dobře a byli plně produktivní.
 

Chcte to plán
 

  • Utvořte si plán aktivit, který budete mít neustále na očích. Měli byste mít jasno v tom, co vás tento den či tento týden čeká, co musíte splnit. Pro dobrý pocit si splněné úkoly odškrtávejte – budete mít dobrý pocit z toho, co všechno jste již zvládli, zároveň budete moci kdykoliv podle potřeby o splněných aktivitách informovat svůj tým či nadřízeného.
  • Dodržujte pracovní dobu, abyste byli k zastižení, když s vámi bude potřebovat někdo hovořit.
  • Práce z domova neznamená nutně to, že musíte zrušit naplánované schůzky. Změňte jen formu. Využijte Skype nebo jiné online platformy a komunikujte s kolegy, zákazníky nebo klienty jako obvykle. Během videohovorů mějte zapnutou kameru, setkání tak bude zábavnější a více lidské.
  • Probírejte s kolegy a svým nadřízeným pravidelně své plány a cíle, ale také cesty, jak jich dosáhnout.
  • Neváhejte si říci o pomoc, kdykoliv ji potřebujete.

 

Zdravě, aktivně a produktivně
 

  • Láhev vody na stole je základ! Pravidelný přísun tekutin je naprosto nezbytný a výrazně pomůže zmírnit pocit únavy. Nezapomínejte čas od času místnost vyvětrat, čerstvý vzduch vám dá novou energii do práce.
  • Dělejte si přestávky, postavte se, projděte se, stejně jako v kanceláři. Uvařte si kávu nebo čaj, připravte si zdravou svačinku, popovídejte si s dětmi, s partnerem, zavolejte známému nebo kolegovi.
  • Čas, který ušetříte cestováním do práce využijte pro přípravu dobrého oběda či pro krátkou procházku.
  • Cítíte se ve stresu? Zkuste si pustit do sluchátek uklidňující hudbu, popřípadě na YouTube najdete řadu uklidňujících dechových cvičení. Pravidelné přestávky vám pomohou utřídit si myšlenky a získat potřebný odstup.

 

Děti a domácí zvířata
 

  • Pokud to okolnosti dovolí, máte partnera, sourozence nebo kamarády, kteří vám mohou pomoci, propojte se a vzájemně si vypomozte. Promluvte si se sousedy, kolegy, nebo rodinou ve stejné situaci. Možná přijdete na dokonalé řešení pro všechny.
  • Někdy je lepší pracovat v blocích. Každých několik hodin přepněte, izolujte se a soustřeďte se na práci, ostatní chvíle pak věnujte dětem či domácím mazlíčkům.
  • Dětem nové zvláštní uspořádání vysvětlete. Možná budou nakonec speciální opatření dobrým vodítkem k tomu, jak nastolit pravidelný režim nejen během tohoto náročného období.

CZ_RB_Social

Spojte se s námi na sociálních sítích