Váš osobní online brand

Váš osobní online brand

Vaše značka je to, co vás odlišuje od ostatních profesionálů. Měla by odrážet vaše hodnoty, dovednosti a zkušenosti. Váš životopis, to, jak se prezentujete při osobním kontaktu a síť online kontaktů - to vše je součástí vaší značky. Ale to, jak se na sociálních sítích prezentuje je prvním aspektem, jak vás většina personalistů a zaměstnavatelů bude vnímat.

Odráží vaše sociální síť vaše odborné dovednosti?

Váš profil na sociálních sítí musí odrážet to nejlepší z vaší osobní i profesionální značky. Za tímto účelem jsme sestavili tato doporučení pro používání sociálních médií (zejména LinkedIn), abychom pomohli zlepšit vaše postavení na trhu práce.

 

Důležité aspekty

  • Jakékoli profily sociálních médií, které máte, jsou považovány za součást vaší osobní nebo profesionální značky.
  • Uvědomte si, že potenciální zaměstnavatelé se pravděpodobně na vaše online profily podívají, aby tak získali lepší povědomí o vás jako o člověku.
  • Pečlivě važte, co zveřejníte nebo sdílíte na svém profilu. Ujistěte se, že vždy prezentujete svou nejlepší stránku.
  • Vaše profesionální značka je to,  jak vás vidí zaměstnavatelé a kolegové, a již to není pouze o vašem životopisu.

 

Váš profil na LinkedIn

Jen mít profil na LinkedIn nestačí, je potřeba zapojit se do témat souvisejících s vaším odvětvím nebo průmyslové oblasti. Naštěstí, LinkedIn umožňuje velmi snadné spojení s dalšími profesionály a vyhledávat skupiny a obsah, který pro vás může být zajímavý. Zde je několik způsobů, jak se více zviditelnit pro potenciální zaměstnavatele a dozvědět se více o nejnovějším vývoji ve vaší oblasti.

1. Zveřejňujte nápady

LinkedIn poskytuje příležitost předvést své dovednosti a zájmy. Vytvářejte a sdílejte články, které jsou zajímavé pro vás a relevantní pro vaše odvětví.

2. Navazujte spojení

Jedním z nejdůležitějších aspektů LinkedIn je schopnost spojit se s lidmi. Nerozesílejte hromady pozvánek ke spojení všem, na koho narazíte, kvalita vašich připojení na LinkedIn je důležitější než množství. Kontaktujte pouze ty, o kterých si myslíte, že jsou pro vás relevantní.

Poznámka: pro začátek můžete zkusit připojit se ke stránce Hays LinkedIn

3. Zapojte se do skupin

Skupiny vám poskytují příležitost dozvědět se více o vašem odvětví. Řešíte společná témata a společné otázky, vytváříte si kontakty s ostatními. Většina ze skupin je přizpůsobena zájmům a odvětvím, takže hledejte ty, které jsou pro vaše odvětví a lokalitu nejdůležitější.

4. Sledujte společnosti

LinkedIn je vytvořen proto, aby lidem pomohl najít práci. Pokud narazíte na společnost, která vás zajímá, můžete se podívat, jak vypadají profily jejích zaměstnanců na obdobné pozici, kterou zastáváte vy. Uvidíte jejich klíčové kompetence a získáte představu o tom, co byste měli splňovat, pokud byste pro tuto společnost chtěli pracovat někdy v budoucnu.

5. Dovednosti a jejich potvrzení

Vložte si do profilu své dovednosti a nechte si je potvrdit dalšími profesionály z vaší sítě. Každá z vašich dovedností tak získá hodnocení na základě zpětné vazby od ostatních uživatelů, což je skvělý způsob, jak ukázat potenciálním zaměstnavatelům nejen seznam vašich schopností, ale i výhody, které jste přinesli organizacím, pro které jste pracovali.

 

CZ_RB_Social

Spojte se s námi na sociálních sítích