Blogs

Jak správně zapůsobit pomocí profilové fotografie na LinkedIn

Ne nadarmo se říká, že první dojem je často rozhodující a fotografie může vyjádřit více než tisíc slov. To platí také pro profilovou fotografii na nejoblíbenější profesní sociální síti – na LinkedIn. Fotografie je součástí vaší osobní značky a je prvkem, který vám umožní pozitivně vyniknout, aby si vás recruiter či potenciální zaměstnavatel zapamatoval - i když se na něj podívá jen na několik málo vteřin.

Náboroví pracovníci chtějí přijmout takové lidi, kteří nejen splňují požadavky společnosti a vyhovují organizační kultuře, ale budou také reprezentovat svého zaměstnavatele tak, aby vytvářeli pozitivní dopad na značku společnosti. Profilový obrázek se tak stává mimořádně důležitým prvkem - zejména pro uchazeče, který hledá práci. Přidání fotografie na LinkedIn také zvyšuje pravděpodobnost, že váš profil navštíví více lidí. Chybějící profilová fotografie omezuje zobrazení profilu ve výsledcích vyhledávání a činí nás méně viditelnými pro lidi mimo naši kontaktní síť. Podle LinkedIn zveřejněním fotografie na webu zvyšujeme naše šance na návštěvu profilu hned několikanásobně.

Nechce se vám investovat do služeb profesionálního fotografa? Dokonce i svými vlastními prostředky, bez jakékoli finanční investice, můžete pořídit skvělou fotografii, která o vás hodně vypoví. Je však třeba věnovat pozornost několika klíčovým faktům a pamatovat na to, že průměrnost vycházející z profilové fotografie může hovořit ve váš neprospěch. Ke všem povinnostem přistupujme jako k výzvě, ať děláme cokoli.

Vyberte si oblečení pro práci, kterou chcete získat, nikoli pro práci, kterou máte

Je pravda, že na profilovém obrázku musíte být především sami sebou. Při zveřejňování fotografie na sociálních médiích obchodní povahy bychom však měli pamatovat na to, že naším cílem je rozvíjet kariéru a představit se jako profesionál. Oblečení je součástí tohoto obrazu, a proto je jeho význam zásadní. Odborníci v oblasti náboru se shodují na tom, že na fotografii je potřeba zvolit oblečení vhodné pro roli, o kterou se uchazeč uchází, což obvykle znamená vyšší pozici, s větší odpovědností nebo větším dosahem, než má ta současná.

Znamená to, že bychom měli na fotografii nosit kravatu? Ne nutně. Ačkoli většina mužů si vybere oblek a ženy zvolí odpovídající formální oblečení, můžeme také vybrat intenzivní barvy nebo nestandardní střih - pokud to vyhovuje naší osobnosti a zároveň se hodí pro vaši novou roli. Pamatujte, že fotografie je zpráva pro příjemce, takže zmačkaná košile nebo hluboký výstřih může dojem o Vás devalvovat. Při vytváření profilového obrázku je vhodné vyzkoušet několik verzí outfitů a zjistit, co vypadá nejlépe.

Zvolte si vhodné prostředí

Profilové fotografie zveřejňované na profesních sociálních sítích jsou velmi často vytvářeny na nevhodném pozadí, které odvádí pozornost od image profesionála. Zaměstnavatelé naráží na tváře zvěčněné na pozadí nepořádku v bytě, s logem firem, s nimiž osoba na fotografii nesouvisí, na pláži či dokonce v koupelně. V profilech se objevují fotografie ze společenských akcí soukromé povahy, vyříznuté ze skupinových fotografií nebo z dávné minulosti. Takové fotografie nejen že nepředstavují profesionální image odborníka ve svém oboru, ale také vyvolávají dojem, že vlastník profilu v jeho profesním životě nemusí věnovat pozornost podrobnostem nebo neverbálním zprávám, které vysílá kolegům nebo klientům. Jaké pozadí byste tedy měli zvolit? Takové, na kterém vynikne tvář odborníka. Nehledejme složitosti. Nejlepší volbou je pevné pozadí - bílé nebo šedé - s dostatečným osvětlením. Díky tomu nebudou diváci fotografie rušeni tím, co je v pozadí.

Rovněž stojí za to věnovat pozornost kvalitě fotografie. Podle doporučení LinkedIn by měla mít určitý rozměr. Pokaždé bychom však měli zkontrolovat, zda lze rámeček vybrané fotografie upravit na potřebnou velikost a zda je kvalita souboru dostatečná, aby nebyla fotografie rozmazaná. Pokud tomu tak je, zvolte jiný snímek.

Co sdělíte svým výrazem?

Poslední, ale neméně důležitý problém se týká postoje a výrazu prezentovaného na fotografii. Pokud chceme vypadat profesionálně, můžeme to snadno dovést do extrému. Pak na fotografii vypadáme velmi vážně, nepříjemně a dokonce hrozivě. Jak se tomu vyhnout? Věnujte pozornost jak obličeji na fotografii, tak řeči těla.

V záběru fotografie pro LinkedIn by měla přibližně horní třetina těla nebo ramena a obličej, přičemž obličej by neměl zabírat více než 60 procent snímku. Stejně jako u výběru oblečení - stojí za to vyzkoušet více záběrů a vybrat ten, na kterém představujeme charakterové rysy, které jsou důležité z profesionálního hlediska. Nejjednodušší způsob je dívat se přímo do objektivu a usmívat se očima, tak dáte najevo, že ve své nové roli budete zářit. Pokud jde o držení těla, vyberte si pohodlné a přirozené, vyhýbejte se pevně semknutým dlaním či pažím.

Výnosná investice

Fotografie na LinkedIn by měla vzbudit zájem a měla by odrážet vaši profesionalitu. Jde o důvěru a lidský mozek pracuje takovým způsobem, že na nedostatky fotografie reaguje podezřívavostí. A ačkoli vzhled uchazeče není z hlediska náboru důležitý, stále je fotografie zprávou, která říká něco o osobě, kterou představuje. Náborář, který se dívá na fotografii kandidáta, si jej nejen lépe pamatuje, ale také - stejně jako každý, kdo potká novou osobu - může vyvodit určité závěry. Investice času a energie do fotografie se vyplatí, protože dobrá fotografie zvyšuje počet odpovědí a doporučení. To je jedna z vašich prvních šancí, abyste ostatním ukázali, že jste schopní, důvěryhodní a otevření.


Petra Dvořáková

Section Manager, Hays Czech Republic
Profil autora na LinkedIn

 

00

CZ_RB_Social

Join our social networks

    

CZ_RB_Salary guides

Salary guides

Download our latest salary guide and get information on trends and salaries in specific business sectors.