Jak začít s pohybem

Jak začít s pohybem

Není žádnou novinkou, že cvičení a pohyb obecně našemu zdraví prospívá. Nicméně, povinnosti našeho každodenního života se často se zavedením zdravějšího životního stylu příliš nepotkávají, a my tak trávíme příliš mnoho času tím, že neděláme nic. Zkuste se zamyslet nad všemi hodinami strávenými v autě na cestě do práce nebo rozvážením dětí do různých kroužků. Kolik času strávíme sezením u počítače. Ale není třeba lámat hůl, i tak existuje několik způsobů, jak přidat do naší každodenní rutiny trochu více pohybu, pokud budeme jen trochu chtít.

Dle nedávných zjištění, více než 1 Evropan ze 4 nikdy necvičí. Je to poměrně alarmující zpráva, protože rizika související s nedostatkem pohybu jsou závažná – například jsme náchylnější ke kardiovaskulárním onemocněním. Dopřát si denně trochu pohybu navíc ale nemusí být neřešitelný problém. Trocha úsilí a odhodlání bude samozřejmě zapotřebí, ale výhody stojí za to: můžete očekávat příliv nové energie, lepší náladu, silnější svaly nebo úbytek tělesné váhy. Proto vám přinášíme tři jednoduché způsoby, jak se dostat do formy a začít s pohybem i při velkém pracovním i soukromém vytížení.
 

Do práce pěšky nebo na kole

Zkusili jste se zamyslet, zda byste mohli do práce cestovat jinak? Máte-li tu možnost a trasa to dovolí, zkuste třeba kolo. Bojíte se nepříjemného odéru? Zabalte si do batohu jiné oblečení a po příchodu se převlékněte. Bydlíte v rozumné vzdálenosti od zaměstnání? Cesta pěšky může být příjemná ranní procházka. Pokud to máte do práce opravdu daleko, zaparkujte prostě občas jinde, než jste zvyklí, popřípadě vystupte o několik zastávek dříve a jděte část cesty po svých. Používejte místo výtahu častěji schody, pokud můžete. Nezapomeňte: denně je doporučeno ujít 10 000 kroků. A i když tohoto cíle nedosáhnete, zlepšením je i pokus o jeho dosažení.
 

Nehledejte tu nejsnazší cestu

Pokud jste doma a věnujete se běžným domácím činnostem, můžete se častěji projít nahoru a dolů po schodech nebo z místnosti do místnosti. Zabere vám to trochu více času, ale spálíte více kalorií. Nebo si ponechte telefon na druhé straně místnosti, vstaňte a jděte k němu vždy, když slyšíte oznámení. Jak se rozhýbat v kanceláři? Zbavte se například odpadkového koše u stolu, budete tak muset vstát a udělat si procházku navíc vždy, když bude potřeba něco vyhodit. Během oběda si vezměte kávu z kavárny dva bloky od vaší kanceláře, namísto použití automatu ve vstupní hale nebo ve firmě. Máte k dispozici zóny pro aktivní odpočinek? Krátce si s kolegy zasportujte, smích je také dobré cvičení.
 

Prostě jen častěji vstávejte

Pokud jsme vás stále ještě nepřesvědčili, nebo si myslíte, že předchozí tipy jsou neproveditelné, tak se jednoduše jen častěji postavte a protáhněte si nohy. Pokud můžete - a nikdo se nedívá – proveďte pár dřepů. Zvykněte si vstávat a procházet se během telefonování. Místo toho, abyste využili interní telefonní linky ve společnosti, navštivte své kolegy, kdykoliv s nimi potřebujete něco projednat. A pokud si k tomu s sebou přinesete kávu nebo čaj, může to být také příjemná přestávka.

add this

|