Jak vytvořit profil na LinkedIn

Jak se zaregistrovat a nastavit LinkedIn profil
Co je to LinkedIn a proč se vyplatí ho mít?

Jak jistě víte, LinkedIn je profesní sociální síť. Sociální sítě obecně se již dávno staly nedílnou součástí našeho pracovního i osobního života. LinkedIn aktivně používají miliony uživatelů, jak jednotlivců, tak firem.
 
Proč vůbec zvažovat založení profilu na LinkedIn? Můžete se zde inspirovat pracovními tipy nebo děním ze světa businessu. Pro každého uchazeče o zaměstnání je LinkedIn velmi efektivním nástrojem, a proto je dobré dbát na to, aby byl Váš profil vždy kompletní a aktualizovaný.
 
 

Výhodou LinkedIn profilů, ať už firemních nebo osobních, je skvělá služba náborářům, kteří se na LinkedIn rozhlíží po nových uchazečích. Stejně tak však slouží Vám, k budování Vaší osobní značky. S pomocí dobře nastaveného LinkedIn profilu lze také najít zajímavou práci. Proto si dejte pozor, aby byl Váš profil také dostatečně reprezentativní.
 

Registrace na LinkedIn

Ještě nemáte účet na LinkedIn? LinkedIn bez registrace nelze používat zcela efektivně. Registrace je naštěstí opravdu jednoduchá. Budete potřebovat pouze počítač a funkční e-mail. Otevřete webový prohlížeč a zadejte adresu www.linkedin.com.
Měl by se objevit nadpis „Vítejte v naší komunitě.“ Pokud se tak nestane, stačí kliknout na tlačítko „přihlásit se“, které naleznete vpravo, v horní světlé liště. Pak už jen vyplníte Váš e-mail a případně telefon, ověříte nový profil na vaší emailové adrese, přihlásíte se a můžete začít nastavovat váš osobní LinkedIn profil. Vyplňte jméno a příjmení a ideálně nastavte profil jako veřejný.
 

Jak vyplnit profil na LinkedIn

Pokud jste se již zaregistrovali, přinášíme Vám pár tipů, jak správně vyplnit Váš LinkedIn profil tak, aby byl dostatečně funkční, efektivní a sloužil svému účelu.
 

Profilová fotografie

Pokud zvažujete, zda fotografii do profilu nahrát či nikoliv, platí, že profily s fotografií působí výrazně důvěryhodněji a několikanásobně zvyšují šanci na to, že Vás bude potenciální zaměstnavatel kontaktovat. Je tedy ve Vašem zájmu mít na svém profilu kvalitní a aktuální fotografii, kde je Vám dobře vidět do obličeje. Žádoucí je působit sympaticky, ale také důvěryhodně a seriózně.
Fotografie by měla být nejlépe profesionální či pracovní, s neutrálním pozadím. Neměla by to být fotografie ze specifických událostí, které vyžadují určitý typ oděvu a které souvisí výhradně s vaším soukromým životem, jako je svatba, výlet na lyžích, dovolená u moře a podobně.
Svůj profil na LinkedIn dále vylepšíte přidáním fotografie nebo obrázku na pozadí profilu. Ten může například znázorňovat logo Vaší firmy, výsledek Vaší práce nebo jednoduše Vaši vizi či něco, čemu byste se rádi v budoucnu věnovali.
 

Motto

Sekce Motto je jedním z povinných polí, které se budete věnovat při vyplňování LinkedIn profilu. Její název je trochu zavádějící, vždy si proto pamatujte, že Mottem v tomto případě není myšlen Váš osobní postoj k různým životním situacím, ale Vaše aktuální pracovní pozice a název společnosti, pro kterou pracujete. Proto se vyhněte sdělením typu: „Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se“, místo toho uveďte Vaši profesi a společnost, například „Obchodní manažer ve společnosti ABCDE“. Je to informace, kterou Váš potenciální zaměstnavatel ocení více.
 

O mně

Jak název napovídá, zde máte možnost shrnout Vaše nejzásadnější schopnosti, zodpovědnosti a úspěchy. Jste-li aktuálně na pracovním trhu volní, můžete doplnit, jaké pozice Vás zajímají. Použijte klíčová slova, která zaujmou nejen pracovní náboráře, ale také Vám zajistí místo na prvních příčkách při konkrétním vyhledávání kandidátů. Můžete se zde rozepsat, na profilu se však nezobrazí celý popisek, ale první čtyři řádky. Pro zbytek musí prohlížející kliknout na „zobrazit více“. A proto zkuste to nejdůležitější vyzdvihnout hned v začátku.
 

Vzdělání a zaměstnání

Údaje o Vašem vzdělání a předchozích zaměstnavatelích by měly být seřazeny chronologicky od nejaktuálnějších. Nejdříve začněte zaměstnáními a pracovními zkušenostmi, vzdělání uveďte až jako další v pořadí.
U každé zkušenosti vždy uveďte časový údaj (od-do), název zaměstnavatele a stručný přehled pracovní náplně na jednotlivých pozicích. Umožníte tak potenciálním zaměstnavatelům rychleji zjistit, na jakou pozici ve společnosti byste mohl/a být vhodným uchazečem.
 
Pokud jste vytvářeli zajímavé kampaně nebo za sebou máte několik projektů, na které jste pyšní, můžete je v rámci každé pozice zveřejnit pomocí odkazu, nebo nahráním různých médií. Ke každé pozici máte také možnost přidat konkrétní dovednost, kterou jste na pozici uplatňovali. Poproste například svého kolegu, aby Vám dovednost potvrdil nebo dokonce ohodnotil pracovní zkušenost s Vámi.
 
V případě vzdělání postupujte stejně, uveďte název vzdělávací instituce, dobu od-do a zaměření studií. Doplňte zajímavá školení, kterých jste se zúčastnili, kurzy, certifikace či případná ocenění. 
 

Další tipy jak vylepšit LinkedIn profil

Nezapomeňte také uvést jakékoliv dobrovolnické aktivity a jazyky, které ovládáte. U jazyků si také můžete zvolit úroveň, na které jste schopni komunikovat.
Zajímavým tipem je upravení URL adresy tak, aby bylo Váš profil jednodušší najít prostřednictvím internetových vyhledávačů. Smažte přebytečná čísla, pokud v adrese nějaká jsou a snažte se ji udržet co nejprostší. Ideálně by její formát měl obsahovat vaše jméno a příjmení, obor či název pozice, kterou zastáváte či hledáte, nebo jméno společnosti ve které pracujete. Například: www.linkedin.com/in/Jan-Novak-mojefirma nebo www.linkedin.com/in/Jan-Novak-logistics-manager
 

Příspěvky

Nezapomeňte svůj profil zviditelňovat také pravidelnou aktivitou, ať už ve formě sdílení zajímavých příspěvků ostatních uživatelů, nebo přímo Vašich. Pro inspiraci se stačí podívat na ty nejlepší profily na LinkedIn. Jsou velmi aktivní a vyjadřují se k rozličným tématům. Nejlepší variantou vlastních příspěvků je komentování aktualit, které se vyjadřují přímo k Vašemu oboru. Pokud se pod Vaším postem začnou objevovat komentáře, jdete správným směrem.
 
Dejte pozor, aby Váš profil nebyl příliš kontroverzní a nezabýval se nevhodnými nebo příliš osobními tématy, pokud přímo nesouvisí s Vaší prací.
 
Tip: Ujistěte se, že údaje ve Vašem LinkedIn profilu a CV souhlasí. Vyhnete se tak všetečným otázkám recruiterů při osobním či telefonickém pohovoru.
 
Máte nyní svůj profil na LinkedIn správně nastavený? Pak tedy pokračujte v budování své networkingové sítě propojením s ostatními profesionály a profesními skupinami. Věřte, že pomocí LinkedIn objevíte mnoho pracovních příležitostí. A nezapomeňte se také přidat do konexí svého Hays konzultanta :-). Přejeme Vám šťastnou ruku při výběru nového zaměstnavatele.

CZ_RB_Social

Spojte se s námi na sociálních sítích