Jak vytvořit profil na LinkedIn

Jak vytvořit profil na LinkedIn

LinkedIn je pro každého uchazeče o zaměstnání velmi efektivním nástrojem a proto je dobré zaměřit se na to, aby byl Váš profil vždy kompletní a aktualizovaný. Na co je třeba dát si pozor především?
 

Fotografie

Pokud zvažujete, zda fotografii do profilu vložit či nikoliv, můžeme Vám potvrdit, že profily s fotografií působí výrazně důvěryhodněji a několikanásobně zvyšují šanci na to, že Vás bude potenciální zaměstnavatel kontaktovat. Fotografie by však měla být v dostatečné kvalitě, spíše neutrální a profesionální. Fotografie z večírků, sportovních akcí či rodinného charakteru nejsou vhodné.

 

Motto

Motto je jedním z povinných polí, které při zařizování profilu budete muset vyplnit. Vždy si proto pamatujte, že Mottem v tomto případě není myšlen Váš osobní postoj k různým životním situacím, ale Vaše aktuální pracovní pozice a název společnosti, pro kterou pracujete. Proto se vyhněte sdělením typu „Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se“, místo toho uveďte Vaši profesi a společnost, například „Obchodní manažer ve společnosti ABCDE“. Je to informace, kterou Váš potenciální zaměstnavatel ocení více.

Souhrn
Jak název napovídá, zde máte možnost shrnout Vaše nejzásadnější schopnosti, zodpovědnosti a úspěchy. Jste-li aktuálně na pracovním trhu volní, můžete doplnit, jaké pozice Vás zajímají. Nerozepisujte se příliš rozvláčně, zůstaňte struční a věcní. Do souhrnu můžete také přidat referenční videa či prezentace, pokud jsou relevantní.


Vzdělání a zaměstnání

Údaje o Vašem vzdělání a předchozích zaměstnavatelích by měly být seřazeny chronologicky od nejaktuálnějších. Vždy by měly obsahovat, časový údaj (od-do), název vzdělávací instituce či zaměstnavatele, zaměření studií a stručný přehled pracovní náplně na jednotlivých pozicích. Umožníte tak potenciálním zaměstnavatelům rychleji zjistit, na jakou pozici ve společnosti byste mohl/a být vhodným uchazečem.


Tip: Ujistěte se, že údaje ve Vašem LinkedIn profilu a CV souhlasí. Vyhnete se tak všetečným otázkám recruiterů při osobním či telefonickém pohovoru.


Máte nyní svůj profil na LinkedIn správně nastavený? Pak tedy pokračujte s konexemi – propojením s ostatními profesionály a profesními skupinami. A nezapomeňte se také přidat do konexí svého Hays konzultanta :-). Přejeme Vám šťastnou ruku při výběru nového zaměstnavatele.