Začátky v novém zaměstnání
Ať už jste absolvent, manažer nebo generální ředitel, začátek v nové práce je stresující pro každého. Váš nový zaměstnavatel Vám ale dal práci, je tedy přesvědčen o tom, že jste pro společnost a tým tou nejlepší volbou. Jak si tedy usnadnit přechod do nového zaměstnání co nejvíce?
Buďte před nástupem ve spojení s firmou
Blahopřejeme, získali jste novou práci! Ale stává se, že si budete muset počkat měsíc nebo déle, kvůli výpovědní lhůtě, než do nové firmy nastoupíte. Během této doby možná budete chtít zůstat v kontaktu se svým novým zaměstnavatelem. Mohou Vás dokonce pozvat do kanceláře nebo na drink s novými kolegy, abyste se poznali. Pokud se tak stane, přijměte pozvání a snažte se zapadnout.
Přijďte včas a dobře se prezentujte
Přirovnejte svůj první den v práci jako ke dni, kdy jste se zúčastnili pohovoru. Dokažte svému novému šéfovi, že učinil správné rozhodnutí a prezentujete se jako profesionální, vstřícní a znalí.
Pamatujte si jména lidí
Projděte si zasedací pořádek a také jména lidí z různých oddělení. Hlavně si zapamatujte jména těch, se kterými bude v pravidelném kontaktu, jako je třeba recepční. Při pozdravu oslovujte lidi jménem a používejte jejich jména i při rozhovoru, lépe si je tak zapamatujete.
Ptejte se svého šéfa na ty správné otázky
Jedná se o rozšíření prvního dojmu, takže se ptejte na otázky týkající se firmy a jejího podnikání. Naopak vaši kolegové nebo členové podpůrných týmů vám mohou pomoci s ostatními věci, jako je kávovar, vybavení kuchyňky a jiné.
Poslouchejte, poslouchejte, poslouchejte
V prvních chvílích v novém zaměstnání byste měli více poslouchat než mluvit. Dělejte si kvalitní poznámky, abyste si usnadnili svou práci. Věřte, že si v krátkém časovém úseku budete muset osvojit velké množství potřebných informací.
Soustřeďte se na to, co je důležité
Mějte popis své práce po ruce a revidujte ho, jakmile začnete se začnete v nové práci cítit sebejistěji. Zamyslete se nad tím, jak souvisí to, co se učíte, s tím, co se od vás očekává a jak dosáhnete úspěchu.
Nesnažte se změnit svět během prvního dne
Možná jste zodpovědný za vedení většího týmu lidí nebo jste byli najati za účelem změny stávajícího procesu nebo stávající firemní kultury. Nezapomeňte však věnovat náležitou úctu lidem a společnosti tím, že nejdříve pochopíte, jak a proč věci fungovaly, než začnete dělat zásadní změny.
Zavolejte svému konzultantovi a sdělte mu své dojmy
Je důležité konzultovat jakékoli otázky a pochybnosti, které můžete mít v této rané fázi. Váš konzultant má ty nejlepší předpoklady pro to, aby pro Vás získal odpovědi.
Máte pochybnosti?
Pokud máte první den pocit, že jste udělali nástupem do této společnosti chybu nebo že si nebudete rozumět se svými novými kolegy, hlavně nepropadejte panice. Usadit se v nové organizaci často vyžaduje čas a mnoho lidí má na začátku výhrady, které ale rychle odezní. Než se svěříte nadřízenému s obavami, měli byste dokončit v nové práci alespoň jeden celý týden, nejlépe však dva.
Hodně štěstí!